Edukacija
Eil. Nr. | Vieta, kurioje vykdoma edukacija | Edukacinės programos pavadinimas | Trumpas programos aprašymas | Programos tinkamumas pagal klasę ar amžiaus grupę. |
1. | J.Gruodžio memorialinis muziejus | “Svečiuose pas Juozą Gruodį” | Užsiėmimo metu vaikai susipažins su ekspozicija, atliks užduotis pačių muziejininkių parengtoje linksmoje ir žaismingoje knygelėje: suvedžioję taškus atras kompozitoriaus automobilį, spalvins pagal natas, spręs kryžiažodžius ir kt.; klausysis J. Gruodžio muzikos. Pabaigoje – rezultatų aptarimas, pokalbis su vaikais, numatomi apdovanojimai. | Ikimokyklinio amžiaus bei pradinių klasių mokiniams |
2. | J.Gruodžio memorialinis muziejus | “Pirmoko diena muziejuje” | Užsiėmimo metu dalyviai susipažins su ekspozicija, įvairių žaidimų metu vaikai galės pasitikrinti skaitymo, rašymo, skaičiavimo ir dainavimo įgūdžius. Išklausę J. Gruodžio harmonizuotą dainą vaikai galės padainuoti prie kompozitoriaus fortepijono. Pabaigoje – rezultatų aptarimas, pokalbis su vaikais, numatomi apdovanojimai. | Ikimokyklinio amžiaus ir pradinių klasių mokiniams |
3. | J.Gruodžio memorialinis muziejus | “Kompozitorius J. Gruodis, jo gyvenimas ir muzika”
I forma |
Pokalbio forma pristatoma ekspozicija,ieškoma sąlyčio taškų su galbūt jau žinomais dalykais, klausomasi aptariamos muzikos ištraukų. II dalyje-kryžiažodis iš 20 klausimų, susijusių su ekspozicija ir perteikta medžiaga. | Skirta vidurinio mokyklinio amžiaus ir muzikos mokyklų moksleiviams. |
4. | J.Gruodžio memorialinis muziejus | “Kompozitorius J. Gruodis, jo gyvenimas ir muzika”
II forma |
Programos pradžioje dalyviai pokalbio forma klausinėjami kokius kompozitorius, ypač lietuvių, žino, ką veikia kompozitoriai, dirigentai. Toliau dalyviai supažindinami su J. Gruodžio ekspozicija, pačiu butu, eksponuojamais memorialiniais daiktais, akcentuojant asmenybes, muzikos žanrus, svarbiausius gyvenimo momentus. II dalyje – kryžiažodis iš 26 klausimų,susijusių su ekspozicija. | Skirta vidurinio mokyklinio amžiaus ir muzikos mokyklų moksleiviams, bet pagal sudėtingumą ji gali būti įdomi ir suaugusiems |
5. | J.Gruodžio memorialinis muziejus | “Kompozitorius J. Gruodis, jo gyvenimas ir muzika”
III forma |
Programai pasirinktas kompozitorius J.Gruodis, jo asmenybė, aplinka, studijos Maskvoje ir Leipcige, profesionalios muzikos žanrai, kompozitoriaus ir dirigento veikla, kūriniai. Dalyviai išsamiai supažindinami su ekspozicija, įdomiai parodomas J.Gruodžio asmeninis gyvenimas, pomėgiai, jo dirigento, pedagogo veikla, rodomos kūrinių ištraukos, klausomasi muzikos.
II dalis – kryžiažodis iš 56 klausimų,susijusių su edukacinės programos metu perteikiama edukacija. |
Skirta vyresnio mokyklinio amžiaus ir muzikos mokyklų moksleiviams, bei konservatorijos studentams. |
6. | J.Gruodžio memorialinis muziejus | “Arbatėlė pas tetą Stasę” | Edukacija iš dviejų dalių. I-dalyviai susipažins su ekspozicija ir memorialiniais kambariais. Pasakojant bus daugiau dėmesio skiriama kompozitoriaus J.Gruodžio žmonai Stasei Petrauskaitei-Gruodienei bei vienam jos neeilinių pomėgių – figūrėlių lankstymui iš saldainių popieriukų. II dalis – pristačius kolekciją dalyviai patys bandys sukurti figūrėles iš popierėlių, gerdami arbatą
S. Gruodienės kambaryje. |
Edukacija skirta ikimokyklinio amžiaus bei pradinių klasių mokiniams. |
7. | K. Petrausko memorialinis butas M. ir K. Petrauskų lieltuvių muzikos muziejuje | „K. Petrauskas ir opera“ | Dalyviai supažindinami su solisto K. Petrausko kūrybos ir gyvenimo ekspozicija, atkreipiant dėmesį į operas, kuriose dainavo K. Petrauskas Peterburgo ir Kauno teatruose. Atliekamos užduotys: mokiniai pildo specialiai paruoštas anketas, pagal pateiktas nuotraukas bando atspėti K. Petrausko sukurtus vaidmenis operose, klauso keletą solisto įdainuotų operų arijų, bando spėti kokia tai opera, koks tai personažas. | Edukacija skirta
9-12 klasių moksleiviams, muzikos mokyklų mokiniams. Galima pritaikyti ir jaunesnio amžiaus moksleiviams. |
8. | K. Petrausko memorialinis butas M. ir K. Petrauskų lieltuvių muzikos muziejuje | „Pažinkime operos solistą Kiprą Petrauską“ | Dalyviai pirmiausiai apžiūri K. Petrausko memorialinį butą, susispažįsta su solisto kūryba, gyvenimu, klauso solisto įdainuotų įrašų. Po to vykdo užduotis: sprendžia išsamų kryžiažodį, susietą su solisto gyvenamaja aplinka ir kūrybą.
Pabaigoje – rezultatų aptarimas, diskusijos, numatomi apdovanojimai. |
Edukacija skirta
5-10 klasių moksleiviams. |
9. | K. Petrausko memorialinis butas M. ir K. Petrauskų lieltuvių muzikos muziejuje | „Svečiuose pas Kiprą Petrauską“ | Mažiausieji dalyviai supažindinami su K. Petrausku, jo gyvenamaja aplinka, darbu operos teatre išsikiant įdomiausius memorialinio buto eksponatus. Po to dalyviai vykdo užduotėles smalsučiams – pildo spalvingą užduočių knygelę.
Pabaigoje – rezultatų aptarimas, pokalbis su vaikais, numatomi apdovanojimai. |
Edukacija skirta ikimokyklinio amžiaus ir pradinių klasių vaikams. |
10. | J.Gruodžio memorialinis muziejus | “Surask!“ | Užsiėmimo metu vaikai susipažins su ekspozicija, J. Gruodžio muziejaus atsiradimo istorija, akcentuojant raktinius žodžius ir eksponatus, žaidimo forma dalyviai galės įtvirtinti žinias, lavinti regimąją atmintį, sekti nuorodomis, kurių pabaigoje jų lauks siurprizas. | Edukacija skirta įvairaus amžiaus vaikams nuo 6 iki 66 metų J |
11. | J.Gruodžio memorialinis muziejus | „Jūratė ir Kąstytis“ | Teatralizuoto užsiėmimo metu dalyviai patraukliai, žaismingai ir profesionaliai supažindinami su kompozitoriaus J. Gruodžio gyvenimu ir kūryba.
Skaitovui skaitant J. Mačiulio-Maironio poema „Jūratė ir Kąstytis“ vaikai vaidina su savo pieštais personažais-lėlėmis, kuriuos po spektaklio pasiima namo parodyti savo tėveliams. Kartu kursime ir vaidinsime spektaklį, klausysime kompozitoriaus Juozo Gruodžio baleto „Jūratė ir Kąstytis“ muzikos. |
Programa skiriama ikimokylinio amžiaus ir pradinių klasių moksleiviams |
12. | J.Gruodžio memorialinis muziejus | „Jūratė ir Kąstytis“ | Teatralizuoto užsiėmimo metu dalyviai patraukliai, žaismingai ir profesionaliai supažindinami su kompozitoriaus J. Gruodžio gyvenimu ir kūryba.
Darbo kabinete, stebint videovaizdus, kuriuose užfiksuoti mėgiamiausių kompozitoriaus kelionių vaizdai, gamtos fragmentai, namų aplinka, žieduose paskendęs maestro sodas, banguojanti jūra, leidžiame vaikams pasinerti į „Jūratės ir Kąstyčio“ muzikos sūkurį, pasąmonėje susikurti spektaklio vaizdinius. Mokiname vaikus sceninio judesio, trumpai supažindiname su aktorinio meno pagrindais, spektaklio personažais, jų vaidmenimis. Kiekvieno vaiko kūrybingumas, aktyvumas ir vaizduotė ugdoma siūlant išsirinkti jo personažui tinkamus drabužius, skaitant savo personažo žodžius, improvizuojant spektaklio eigoje. Po spektaklio vaikai diskutuoja apie jų suvaidintus personažus, iškeliant gėrio ir blogio problemas, konfliktines situacijas, paliečiant paaugliams aktualią meilės temą. Po diskusijų – piešinių konkursas: „Nupiešk savo suvaidintą herojų“. Trims geriausių piešinių autoriams įteikiami laimėtojų diplomai ir specialūs muziejaus įsteigti prizai. |
Programa skiriama 10-18 metų amžiaus vaikų ir jaunimo grupėms. |